Jubileumslogoen klar

Mandag formiddag fikk Liv Ulstein Due (16) fra medier- og kommunikasjonslinjen på Roald Amundsen vgs. mye oppmerksomhet. Hun vant konkurransen.

liv_ulstein_due_med_lone_og_tone.jpg

OVERRASKET. En stolt vinner Liv Ulstein Due (16) åpner premien med lærer Tone Vestøl (tv) og prosjektleder for Oppegård 2015, Lone Schrøder på den andre siden. (foto: Jan Walbeck)

Lærerværelset var fylt opp med ansatte, medier- og kommunikasjonselever, prosjektleder for Oppegård 2015, Lone Schrøder og lokalpressen. Her skulle det markeres med taler, logokake, intervjuer og utdeling av premie.

Bakgrunn

Kommunen kom med et ønske til Roald Amundsen vgs om å lage et profilprogram for jubileumsåret 2015. Tolv elever valgte profiloppgaven og fikk to uker til å løse utfordringen. Resultatene skulle karaktersettes, som en skoleoppgave. Lærer i medier- og kommunikasjon Tone Vestøl forteller at elevene var virkelig tent på oppgaven og mange gode og kreative ideer dukket opp.

Kriteriet var at jubileumslogoen skulle bygge på kommunens eksisterende profilprogram. I tillegg til våre profilfarger utfordret vi elevene til å komme med en egen jubileumsfarge. Logoen skal benyttes til all kommunikasjon i forbindelse med 2015.

Begrunnelsen

Valget falt på Liv Ulstein Due` forslag. Den stolte vinneren kalte sitt forslag «partyhatt».

Lone Schrøder begrunner vinnerforslaget med at logoen tar utgangspunkt i kommunens profilprogram og bruk av trekanter. Hun forklarer videre at blåfargen symboliserer vann, og er kommunes egen profilfarge. Grønnfargen er ny signaturfarge til jubileet og symboliserer skog og mark. Logoene har vært presentert for styringsgruppen (Utvalg for kultur og oppvekst (UKO)) den 25. mars og Liv Ulstein Due` logo ble innstilt.

 

jubileumslogo_1915_2015_liten.jpg

ikon_nyhetsbrev.jpg

ikon_gavekort.jpg

ikon_ebillett.jpg

Har du tid til å svare på vår markedsundersøkelse?