greni_1920x1080.jpg

Øystein Greni m/band - STÅPLASSER

Gjennom de siste 17 årene har Øystein Greni etablert seg som en av landets aller sterkeste låtskrivere og artister, både på plate og på konsertscene. Denne gangen gjør han det uten sitt flaggskip, Bigbang, men med friheten som soloartist. Festivalpublikumet har allerede omfavnet de nye låtene, og nå legger Greni og bandet ut på klubbturné.
Turneliste: 
Sep 14 - Tromsø, Driv
Sep 15 - Trondheim, Samfundet
Sep 16 - Ålesund, Terminalen
Sep 21 - Lørenskog, Lørenskogs hus
Sep 22 - Alta, City Scene
Sep 23 - Hamar, Gregers
Sep 28 - Drammen, Union Scene
Sep 29 - Kristiansand, Kick
Sep 30 - Nøtterøy, Nøtterøy kulturhus
Okt 04 - Stavanger, Folken
Okt 05 - Porsgrunn, Ælvespeilet
Okt 06 - Larvik, Sanden Scene
Okt 07 - Oslo, Rockefeller
Nov 02 - Kolbotn, Kolben kulturhus
Nov 03 - Kongsberg, Energimølla
Nov 04 - Førde, Sunnfjord hotell

Forestilling:

Torsdag 02. november
kl.20:00
Sal 2

Denne gangen har Greni beveget seg langt utenfor den vanlige Bigbang-komfortsonen, og jobbet med nye låtskrivere og musikere. Dette har resultert i "Pop Noir”, og av det snaut dusinet låter som utgjør Grenis svartmalte mesterverk, er det knapt en eneste en som ikke har landeplage-potensiale. Låtene er umiskjennelig Greni’ske, men viser oss sider av ham vi aldri har sett eller hørt før. 

Greni har selv produsert Bigbangs album i årenes løp, men denne gangen har Tobias Fröberg (Ane Brun m.fl) alle sine geniale produsentfingre med i spill. Fröberg har pushet Greni utenfor komfortsonen, og lagt grunnlaget for lydlandskapet på “Pop Noir” som nå altså også skal overføres til liveformat. Albumet har allerede blitt meget godt mottatt blant anmeldere, med femmerne i bl.a. i Aftenposten og Dagbladet. iTromsø oppsummerer greit gledelig: 

- Vi har gjennomført en fantastisk festivalsommer, og gleder oss veldig til å legge ut på klubbturné med dette materialet. Folk kan forvente seg nye hits og gamle slagere i skjønn forening. 

ikon_nyhetsbrev.jpg

ikon_gavekort.jpg

ikon_ebillett.jpg

Har du tid til å svare på vår markedsundersøkelse?